vineri, 29 aprilie 2011

In atentia membrilor filialei,


Luni 02 mai intre orele 14-16, membrii de sindicat care au termenul de judecare a dosarului de anulare a deciziei de pensionare cu primul termen pe 04, 06 si 09 mai a.c. se vor prezenta la Cercul Militar pentru semnarea unor tabele care vor completa dosarul. ESTE FOARTE IMPORTANTA PREZENTA SI SEMNAREA TABELELOR.

La fiecare proces este importanta prezenta in sala a minim 5 membri carora li se judeca actiunea inaintata.



joi, 28 aprilie 2011

Dragi colegi,




Este de presupus ca multi dintre noi vor primi decizii de pensii marite, ca urmare a procesului de revizuire a pensiilor. Printre acestia ma numar si eu si am si primit noua decizie de pensie revizuita (cazul meu fiind unul deosebit de-al multora, nebenificiind pana acum de nici un spor in calculul pensiei, din cauza unui complot grosolan a 4 amirali fara scrupule, "personalitati" sterse de altfel, printre care si amiralul Garinus, personajul malefic al scriitorului Costinel Petrache).



Pe de alta parte, daca in Parlament se vor aproba noile propuneri, este de asteptat ca si cei care erau in pericol sa li se micsoreze pensia, sa nu piarda nimic.



In concluzie, prin noua Lege unitara a pensiilor (L263/2010) este posibil ca nici un pensionar militar sa nu piarda nimic, ba chiar unii chiar castiga. Ca urmare, creste pericolul culcarii pe-o ureche si poate scadea combativitatea noastra. De aceea, incerc sa va reamintesc ca acest castig este doar temporar si ca problema care trebuie insa sa ne ramana in atentie este ca, indiferent de cuantumul pensiei recalculate, nu trebuie sa renuntam la statutul de pensie militara si la proprietatea asupra gradului militar. Eu chiar acum pregatesc in acest sens o contestatie a Deciziei de pensie revizuite. Daca aceste drepturi nu le recastigam, vom simti aceasta atunci cand vom vedea acele cresteri marite de salariu la cadrele militare active (parca din 2012, asa cum se aude). Dupa parerea mea, acesta trebuie sa fie obiectivul nostru principal in urmatoarea perioada. Orice alt obiectiv sau interes este acoperit de obiectivul principal enuntat.



Vreau sa spun ca n-ar trebui sa ne mai disipam energiile in tot felul de procese, ci intr-unul si bun, bazat pe principiul neretroactivitatii legilor si al neincalcarii dreptului de proprietate. Spre exemplu, eu (si altii ca mine) nu voi fi niciodata de acord cu anularea Legii unitare a pensiilor si declararea ei ca neconstitutionala (asa cum se mai aude pe ici pe colo), pentru ca altfel ar insemna anularea noii mele pensii marite. Si ca mine sunt destul de multi. Pe cand o actiune judecatoreasca care are loc pe baza principiului neretroactivitatii legilor ar presupune ca ambele legi sunt constitutionale, ca este dreptul Statului sa modifice anumite legi, doar ca un drept castigat nu mai poate fi luat inapoi. Ca urmare, trebuie sa solicitam modificarea Legii unitare de pensii in sensul introducerii unui capitol separat menit sa reintroduca statutul de pensionar militar, cu pensie ocupationala si cu drept de proprietate asupra gradului militar. Cu rabdare, inteligenta si clarviziune putem gasi calea spre satisfacerea intereselor ambelor tabere care se prefigureaza: cei carora li s-a pastrat nivelul pensiilor si cei carora le-au crescut pensiile.



Eu, pana acum, desi nu am avut aceleasi interese cu foarte multi dintre colegi, n-am pregetat sa iau atitudine impotriva tuturor celor care au atentat la drepturile si la onoarea noastra, a tuturor. Aceasta a fost posibil pentru ca eu am tinut mai mult la principii decat la interesul meu marunt. Ca urmare, acum ma astept ca si ceilalti sa procedeze cel putin la fel. Asa ar fi echitabil. Eu apreciez oamenii dupa principiile pe care le au si numai daca le aplica. Dezaprob pe toti cei care promoveaza interese personale inaintea principiilor sanatoase de grup.



Acest mesaj este mai mult directionat catre conducerea centrala a SCMD, precum si catre conducerile filialelor. Dumneavoastra aveti posibilitatea sa sintetizati si sa cristalizati mult mai bine propunerile si ideile noastre, astfel incat sa rezulte un plan de bataie coerent din aplicarea caruia toata lumea sa castige. Astept cu bucurie sa iau cunostinta despre un asemenea plan.



Cu multa consideratie,



Comandor (rz)



Prof. Univ. Tanase Susanu, Ph.D.

marți, 19 aprilie 2011

Apel catre toti membrii SCMD

Cu ocazia lucrarilor Congresului PDL, SCMD va organiza pichetari ale sediilor PDL in ziua de 14 mai a.c. in toate localitatile in care exista filiale, iar la Bucuresti, in fata locatiei Congresului.
Rugamintea este ca membrii filialelor sa faca mobilizarea tuturor prietenilor, rudelor, cunostintelor, iar BO ale filialelor sa cheme in sprijin toate sindicatele si ONG-urile locale, astfel incat televiziunile sa aiba ce filma in fiecare localitate, iar posturile straine sa cunoasca adevaratele sentimente fata de puterea care ne-a spoliat, rapindu-ne toate drepturile constitutionale. Pe durata pichetarilor ne vom cere drepturile legitime la munca, proprietate, sanatate, cultura, viata, onoare, demnitate. Este si in interesul delegatilor la Congresul PDL sa afle care este opinia exacta a natiunii si ce viitor politic ii asteapta daca nu se dezic acum, cu ocazia Congresului, de gruparea stalinista care a ridicat la rang de virtute abuzul, inselatoria, furtul, minciuna, incalcarea oricaror norme si principii de drept. Si pentru ca puterea bolsevicilor portocalii isi extrage seva din stalinismul cel mai pur de la jumatatea veacului trecut, prin intermediul fiilor si nepotilor kominternistilor de odinioara, recomandam lozincile deja consacrate: “”Boc, Basescu, PDL/Tara noastra unde e?””, “”Boc, Basescu, Romania- stima noastra si mandria!””, “”Mama buna, mama draga/Te iubeste o tara intreaga!... (nu numai Baconschi)””, etc.

PRESEDINTELE SCMD,
Col. (r) dr. Mircea DOGARU

SINDICATUL CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE

vineri, 15 aprilie 2011

Ministerul Administratiei si Internelor

Ordinul 74 din 12 aprilie 2011 (Ordinul 74/2011)

privind modalitatile tehnice de identificare, transmitere si solicitare a actelor si datelor care dovedesc veniturile necesare revizuirii pensiilor, utilizate in unitatile Ministerului Administratiei si Internelor
Avand in vedere prevederile art. 8 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 1/2011 privind stabilirea unor masuri in domeniul pensiilor acordate beneficiarilor proveniti din sistemul de aparare, ordine publica si siguranta nationala, in temeiul art. 7 alin. (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea si functionarea Ministerului Administratiei si Internelor, aprobata cu modificari prin Legea nr. 15/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, ministrul administratiei si internelor emite urmatorul ordin:
Prezentul ordin stabileste modalitatile tehnice de identificare, transmitere si solicitare a actelor si datelor ce dovedesc veniturile necesare revizuirii pensiilor, utilizate in unitatile Ministerului Administratiei si Internelor, in termenul stabilit la art. 1 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 1/2011 privind stabilirea unor masuri in domeniul pensiilor acordate beneficiarilor proveniti din sistemul de aparare, ordine publica si siguranta nationala, a activitatii de revizuire a pensiilor militare de stat, pensiilor de stat ale politistilor si ale functionarilor publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciarelor, recalculate conform Legii nr. 119/2010 privind stabilirea unor masuri in domeniul pensiilor.
 
Publicat in Monitorul Oficial 264 din 14 aprilie 2011 (M. Of. 264/2011)

Pentru versiunea consolidata a actului va recomandam sa consultati Indaco LEGE Online.
Textele in format electronic ale actelor normative publicate pe acest site formeaza obiectul dreptului de autor al INDACO SYSTEMS si copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati Termenii si conditiile de utilizare a site-ului.

Ministerul Administratiei si Internelor

Ordinul 74 din 12 aprilie 2011 (Ordinul 74/2011)

privind modalitatile tehnice de identificare, transmitere si solicitare a actelor si datelor care dovedesc veniturile necesare revizuirii pensiilor, utilizate in unitatile Ministerului Administratiei si Internelor
LegeStart prezinta actul doar in varianta publicata in Monitorul Oficial. Pentru versiunea consolidata a actului va recomandam sa consultati Indaco LEGE Online.
Textele in format electronic ale actelor normative publicate pe acest site formeaza obiectul dreptului de autor al INDACO SYSTEMS si copierea/distribuirea/republicarea acestora este ilegala. Pentru detalii consultati Termenii si conditiile de utilizare a site-ului.

   Avand in vedere prevederile art. 8 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 1/2011 privind stabilirea unor masuri in domeniul pensiilor acordate beneficiarilor proveniti din sistemul de aparare, ordine publica si siguranta nationala,
   in temeiul art. 7 alin. (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea si functionarea Ministerului Administratiei si Internelor, aprobata cu modificari prin Legea nr. 15/2008, cu modificarile si completarile ulterioare,

   ministrul administratiei si internelor emite urmatorul ordin:

   Art. 1. -
    Prezentul ordin stabileste modalitatile tehnice de identificare, transmitere si solicitare a actelor si datelor ce dovedesc veniturile necesare revizuirii pensiilor, utilizate in unitatile Ministerului Administratiei si Internelor, in termenul stabilit la art. 1 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 1/2011 privind stabilirea unor masuri in domeniul pensiilor acordate beneficiarilor proveniti din sistemul de aparare, ordine publica si siguranta nationala, a activitatii de revizuire a pensiilor militare de stat, pensiilor de stat ale politistilor si ale functionarilor publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciarelor, recalculate conform Legii nr. 119/2010 privind stabilirea unor masuri in domeniul pensiilor.
   Art. 2. -
   (1) In vederea desfasurarii procesului de identificare a actelor si datelor care dovedesc veniturile necesare revizuirii pensiilor, Casa de pensii sectoriala a Ministerului Administratiei si Internelor, denumita in continuare Casa de pensii sectoriala, intocmeste, pe baza inregistrarilor proprii, in format electronic, in termen de 3 zile de la data intrarii in vigoare a prezentului ordin, un fisier cuprinzand datele cu caracter personal privind beneficiarii pensiilor aflate in plata, recalculate conform Legii nr. 119/2010.

   (2) Fisierul prevazut la alin. (1) contine, in situatia in care acestea se regasesc in evidenta Casei de pensii sectoriale, informatii pentru identificarea actelor si datelor care dovedesc veniturile necesare revizuirii pensiilor, respectiv urmatoarele date cu caracter personal ale pensionarilor:
   a) numele si prenumele;
   b) codul numeric personal;
   c) adresa actuala de domiciliu;
   d) data privind trecerea in rezerva sau direct in retragere ori incetarea raporturilor de serviciu;
   e) informatii privind arma in care au activat inainte de pensionare.
   (3) In fisierul prevazut la alin. (1) vor fi marcati distinct de catre Casa de pensii sectoriala beneficiarii de pensii pentru care au fost depuse si procesate actele doveditoare ale veniturilor realizate lunar.
   (4) Fisierul prevazut la alin. (1) va cuprinde si informatiile detinute privind beneficiarii pensiilor de urmas, respectiv:
   a) numele si prenumele urmasului si ale titularului sustinator;
   b) codul numeric personal al urmasului;
   c) adresa actuala de domiciliu a urmasului;
   d) gradul militar al titularului sustinator;
   e) data decesului titularului sustinator;
   f) informatii privind arma in care a activat inainte de pensionare/deces titularul sustinator.
   (5) Fisierul prevazut la alin. (1) se comunica Directiei generale management resurse umane din cadrul ministerului, iar in cazul in care exista informatii potrivit carora beneficiarii pensiilor au trecut in rezerva sau direct in retragere ori au incetat raporturile de serviciu din unitati ale altor institutii din sistemul de aparare, ordine publica si siguranta nationala, Casa de pensii sectoriala va transmite aceste informatii institutiilor respective in vederea identificarii actelor si datelor care dovedesc veniturile necesare revizuirii pensiilor.
   (6) In termen de doua zile de la primirea fisierului prevazut la alin. (1), Directia generala management resurse umane, prin sistemul informatic si de comunicatii propriu, pune la dispozitia inspectoratelor generale/similare si inspectoratelor/unitatilor teritoriale situatia nominala a beneficiarilor pensiilor aflate in plata la Casa de pensii sectoriala, in vederea identificarii, din oficiu, a persoanelor ale caror pensii se revizuiesc si ale caror dosare personale se regasesc in arhiva proprie.

   Art. 3. -
   (1) Directia generala management resurse umane, inspectoratele generale/similare si inspectoratele/unitatile teritoriale procedeaza la consultarea fisierului prevazut la art. 2 alin. (1) si revendica/marcheaza, in termen de 10 zile de la data punerii la dispozitie a situatiei prevazute la art. 2 alin. (6), beneficiarii de pensii ale caror dosare personale se afla in arhiva proprie.
   (2) Prin exceptie de la alin. (1), pentru structurile centrale ale inspectoratelor generale si Directia Generala de Politie a Municipiului Bucuresti, termenul de consultare/revendicare este de 20 de zile de la data punerii la dispozitie a situatiei prevazute la art. 2 alin. (6).
   (3) In cazul unitatilor desfiintate, revendicarea/marcarea beneficiarilor pensiilor se efectueaza de catre Directia generala management resurse umane pentru unitatile care au facut parte din aparatul central si care nu au avut structuri de resurse umane, respectiv de catre structurile centrale de resurse umane din cadrul inspectoratelor generale/similare.
   Art. 4. -
   (1) In termen de 3 zile de la data finalizarii activitatii de revendicare/marcare, Directia generala management resurse umane transmite in format electronic la Casa de pensii sectoriala fisierul prevazut la art. 2 alin. (1), completat cu informatii privind unitatile din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor care au revendicat/marcat beneficiarii de pensii.
   (2) Casa de pensii sectoriala, pe baza dosarelor personale de pensie existente in arhiva proprie, analizeaza informatiile din fisierul prevazut la alin. (1) si identifica unitatile de unde beneficiarii pensiilor au fost trecuti in rezerva sau direct in retragere, respectiv au incetat raporturile de serviciu.
   (3) Dupa identificarea unitatilor de unde beneficiarii pensiilor au fost trecuti in rezerva sau direct in retragere, respectiv au incetat raporturile de serviciu, precum si/sau a unitatilor care au intocmit dosarele personale de pensie, Casa de pensii sectoriala transmite datele detinute, integrate intr-un fisier, pana la data de 10 iunie 2011, catre Directia generala management resurse umane in vederea identificarii actelor si datelor care dovedesc veniturile necesare revizuirii pensiilor.

   (4) Directia generala management resurse umane, prin sistemul informatic si de comunicatii propriu, pune la dispozitia inspectoratelor generale/similare si inspectoratelor/unitatilor teritoriale, in termen de doua zile de la primirea fisierului prevazut la alin. (3), datele primite de la Casa de pensii sectoriala.
   Art. 5. -
   (1) Dupa revendicarea/marcarea beneficiarilor de pensii, Directia generala management resurse umane si structurile de resurse umane din inspectoratele generale/similare si inspectoratele/unitatile teritoriale procedeaza la intocmirea fiselor individuale cuprinzand informatiile necesare identificarii actelor si datelor care dovedesc veniturile necesare revizuirii pensiilor.
   (2) Fisele individuale intocmite potrivit alin. (1) se comunica, in termen de maximum 30 de zile de la data finalizarii activitatii de revendicare/marcare, structurilor financiar-contabile din cadrul unitatilor Ministerului Administratiei si Internelor si, dupa caz, celor din cadrul institutiilor din sistemul de aparare, ordine publica si siguranta nationala, care au asigurat plata drepturilor salariale pe perioada activitatii profesionale ori care detin in arhiva statele de plata/alte documente, in vederea identificarii actelor si datelor necesare revizuirii pensiilor.
   (3) Activitatea privind identificarea veniturilor prevazuta la alin. (2) se desfasoara cu sprijinul structurilor detinatoare de arhive.
   Art. 6. -
   (1) Structurile financiar-contabile din cadrul inspectoratelor generale/similare si inspectoratelor/unitatilor teritoriale care au asigurat plata drepturilor salariale pentru anumite perioade de activitate profesionala desfasurata de beneficiarii pensiilor identifica si extrag actele si datele care dovedesc veniturile realizate lunar de acestia pentru perioadele respective.
   (2) Prin exceptie de la alin. (1), actele doveditoare ale veniturilor realizate lunar pot fi intocmite/eliberate de structurile financiar-contabile ale unitatilor ce le detin in pastrare sau de structurile unitatilor de unde au trecut in rezerva/direct in retragere ori au incetat raporturile de serviciu beneficiarii pensiilor.

   (3) Structurile financiar-contabile vor transmite actele si datele care dovedesc veniturile realizate lunar la structurile de resurse umane care au solicitat aceste documente, urmand ca procesul sa fie finalizat pana la data de 31 august 2011.
   (4) Actele si datele doveditoare privind veniturile realizate lunar, transmise de structurile financiar-contabile, se centralizeaza de catre structurile de resurse umane din inspectoratele generale/similare si inspectoratele/unitatile teritoriale care au solicitat aceste documente, pentru beneficiarii pensiilor care au fost trecuti in rezerva sau direct in retragere, respectiv au incetat raporturile de serviciu din aceste structuri.
   (5) Informatiile privind veniturile realizate lunar rezultate din documentele prevazute la alin. (4) se implementeaza in format electronic prin intermediul programului informatic al Grupului de proiectare programe informatice in domeniul financiar contabil din subordinea Directiei generale financiare, urmand ca procesul sa fie finalizat pana la data de 15 septembrie 2011.
   (6) Saptamanal, in fiecare zi de luni, unitatile realizeaza exportul fisierelor din programul informatic prevazut la alin. (5) si le transmit centralizat la Directia generala management resurse umane prin sistemul informatic si de comunicatii gestionat de aceasta directie.
   (7) Operatiunea de export a fisierelor prevazuta la alin. (6) se realizeaza numai in cazul beneficiarilor de pensii pentru care sunt introduse toate veniturile realizate lunar sau, in lipsa acestora, gradele militare detinute aferente perioadelor de activitate profesionala pentru care nu au fost identificate venituri.
   (8) Saptamanal, in fiecare zi de marti, Directia generala management resurse umane transmite fisierele mentionate la alin. (6) catre serverul Directiei generale financiare.
   (9) In cazul beneficiarilor de pensii prevazuti la art. 2 alin. (3), actele si datele doveditoare ale veniturilor realizate lunar si/sau istoricul gradelor militare detinute aferente perioadelor de activitate profesionala pentru care nu au fost identificate venituri se transmit la Casa de pensii sectoriala in forma scrisa, in original sau copie certificata, dupa caz, de catre structurile de resurse umane din unitatile de la care au fost trecuti in rezerva sau direct in retragere, respectiv au incetat raporturile de serviciu, pana la data de 15 mai 2011, fara a urma procedurile prevazute la alin. (5)-(8).




   Art. 7. -
   (1) Pentru perioadele in care beneficiarii pensiilor care au fost trecuti in rezerva sau direct in retragere, respectiv au incetat raporturile de serviciu din cadrul unitatilor ce au facut sau fac parte din aparatul central al Ministerului Administratiei si Internelor, respectiv din cadrul inspectoratelor generale/similare si inspectoratelor/unitatilor teritoriale, au desfasurat activitate profesionala in cadrul unor institutii din sistemul de aparare, ordine publica si siguranta nationala, Directia generala management resurse umane si structurile de resurse umane, dupa caz, solicita informatiile, actele si datele care dovedesc veniturile necesare revizuirii pensiilor, astfel:
   a) in cazul Ministerului Apararii Nationale, la Serviciul istoric al armatei;
   b) in cazul celorlalte institutii din sistemul de aparare, ordine publica si siguranta nationala, la directiile de resurse umane din cadrul structurilor centrale a institutiilor respective.
   (2) In cazul in care actele si datele care dovedesc veniturile necesare revizuirii pensiilor pentru beneficiarii care au fost trecuti in rezerva sau direct in retragere, respectiv au incetat raporturile de serviciu din cadrul unitatilor/entitatilor ce au facut sau fac parte din aparatul central al Ministerului Administratiei si Internelor, respectiv din cadrul inspectoratelor/unitatilor/ entitatilor, au fost predate la alte institutii/unitati din sistemul de aparare, ordine publica si siguranta nationala, Directia generala management resurse umane si structurile de resurse umane, dupa caz, solicita informatiile, actele si datele necesare identificarii actelor sau datelor respective, potrivit procedurii prevazute la alin. (1).
   Art. 8. -
   (1) Directia generala management operational, la solicitarea Secretariatului general, desfasoara activitati pentru realizarea unei situatii privind identificarea unitatilor/entitatilor care fac parte sau au facut parte din structura Ministerului Administratiei si Internelor.
   (2) Secretariatul general desfasoara activitati urgente in vederea elaborarii, pana la data de 30 aprilie 2011, a unei situatii referitoare la unitatile/entitatile care detin arhivele documentelor justificative care atesta plata veniturilor realizate lunar, pentru unitatile/entitatile care fac parte sau au facut parte din structura Ministerului Administratiei si Internelor.

   (3) In baza situatiilor prevazute la alin. (1) si (2), Secretariatul general comunica tuturor unitatilor/entitatilor din cadrul ministerului care solicita acest lucru date privind arhivele documentelor justificative.
   Art. 9. -
   (1) Actele si datele care dovedesc veniturile necesare revizuirii pensiilor intocmite de structurile financiarcontabile, transmise in format electronic catre serverul Directiei generale financiare, prin intermediul programului informatic implementat de Grupul de proiectare programe informatice in domeniul financiar contabil al Directiei generale financiare, se expediaza concomitent si in forma scrisa, in original sau copie certificata, de structurile de resurse umane din unitatile din care beneficiarii pensiilor au fost trecuti in rezerva sau direct in retragere, respectiv au incetat raporturile de serviciu, prin posta militara, la Casa de pensii sectoriala, comunicand faptul ca acestea au fost trimise si in format electronic.
   (2) Pentru situatiile in care in actele si datele doveditoare privind veniturile lunare individuale nu au fost identificate venituri pentru anumite perioade de activitate profesionala, structurile de resurse umane vor comunica in forma scrisa si istoricul gradelor militare detinute pentru perioadele respective, impreuna cu actele prevazute la alin. (1).
   Art. 10. -
    In aplicarea dispozitiilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 1/2011, pentru stabilirea modalitatilor tehnice de identificare, transmitere si solicitare a actelor si datelor care dovedesc veniturile necesare revizuirii pensiilor, intre structurile financiare si/sau de resurse umane centrale ale institutiilor din sistemul de aparare, ordine publica si siguranta nationala se pot incheia protocoale.
   Art. 11. -
   (1) Personalul Directiei generale management resurse umane, Directiei generale financiare si al Casei de pensii sectoriale din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor poate efectua actiuni de indrumare si verificare in unitatile Ministerului Administratiei si Internelor asupra modului de punere in aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 1/2011 si a dispozitiilor aprobate prin prezentul ordin.

   (2) In aplicarea prezentului ordin, Directia generala management resurse umane, Directia generala financiara, Directia generala management operational si Secretariatul general din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor pot emite precizari proprii sau comune, dupa caz, cu informarea reciproca.
   Art. 12. -
   (1) Sefii/Comandantii unitatilor/structurilor centrale si teritoriale din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor raspund de aplicarea dispozitiilor prezentului ordin, prin masurile organizatorice dispuse, inclusiv prin planificarea desfasurarii activitatilor in ture, cu respectarea dispozitiilor legale in vigoare.
   (2) Sefii/Comandantii unitatilor/structurilor prevazute la alin. (1), conectate la reteaua voce-date a Ministerului Administratiei si Internelor, dispun structurilor de comunicatii si tehnologia informatiei asigurarea tuturor masurilor tehnice adecvate pentru asigurarea securitatii prelucrarii datelor cu caracter personal si pentru accesarea sistemului informatic si de comunicatii gestionat de Directia generala management resurse umane, precum si pentru instalarea actualizarilor programului informatic al Grupului de proiectare programe informatice in domeniul financiar contabil din subordinea Directiei generale financiare.
   (3) Prelucrarile de date cu caracter personal efectuate in baza prezentului ordin se realizeaza cu respectarea dispozitiilor Legii nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, cu modificarile si completarile ulterioare.
   Art. 13. -
    Sunt si raman abrogate Instructiunile ministrului administratiei si internelor nr. 191/2010 de aplicare a Hotararii Guvernului nr. 735/2010 pentru recalcularea pensiilor stabilite potrivit legislatiei privind pensiile militare de stat, a pensiilor de stat ale politistilor si ale functionarilor publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciarelor, conform Legii nr. 119/2010 privind stabilirea unor masuri in domeniul pensiilor, publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 608 din 27 august 2010.


   Art. 14. -
    Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

--

   Bucuresti, 12 aprilie 2011.
   Nr. 74.

PARLAMENTUL ROMÂNIEI
CAMERA DEPUTAŢILOR
COMISIA JURIDICĂ,
DE DISCIPLINĂ ŞI IMUNITĂŢI
Bucureşti, 12 aprilie 2011
PL-x 158/2011
 
AVIZ
asupra
proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.1/2011 privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor acordate beneficiarilor proveniţi din sistemul de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională
În conformitate cu prevederile art.95 şi 115 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, republicat, cu modificările şi completările ulterioare, Comisia juridică, de disciplină şi imunităţi a fost sesizată, spre dezbatere şi avizare, în procedură de urgenţă, cu proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.1/2011 privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor acordate beneficiarilor proveniţi din sistemul de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională, trimis cu adresa nr. PL-x 158 din 30 martie 2011, înregistrat cu nr.31/265 din 31 martie 2011.
Proiectul de lege a fost adoptat de Senat, în calitate de primă Cameră sesizată, în condiţiile articolului 115 alineatul (5) teza a III-a din Constituţia României, republicată.
Camera Deputaţilor este Cameră decizională, în conformitate cu art. 75 alin. (1) şi (3) din Constituţia României, republicată şi art. 92 alin.(9) pct.1 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, republicat, cu modificările şi completările ulterioare.
Proiectul de lege are ca obiect de reglementare stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor acordate beneficiarilor proveniţi din sistemul de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională, în sensul revizuirii pensiilor recalculate potrivit art.1 lit. a) şi b) din Legea nr.119/2010, conform salariului mediu brut pe economie. Prin iniţiativa legislativă se propune ca obligaţia identificării şi transmiterii actelor necesare să revină instituţiilor din sistemul de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională, până la data de 31 octombrie 2011. Se reglementează, de asemenea, ca pensiile pentru care nu au putut fi identificate veniturile lunare realizate, să fie recalculate prin utilizarea cuantumului soldei de grad şi al soldei de funcţie minime corespunzătoare gradului militar deţinut.
Potrivit prevederilor art.61 din Regulamentul Camerei Deputaţilor, republicat, cu modificările şi completările ulterioare, Comisia juridică, de disciplină şi imunităţi a dezbătut iniţiativa legislativă în şedinţa din 12 aprilie 2011.
Membrii Comisiei au examinat proiectul de lege supus avizării, expunerea de motive, avizul favorabil, cu observaţii şi propuneri al Consiliului Legislativ, aviz cu nr.107 din 28 ianuarie 2011 şi amendamentele Asociaţiei Naţionale a Cadrelor Militare în Rezervă şi Retragere, Filiala judeţului Vrancea, înregistrate cu nr.31/265 din 5 aprilie 2011.
În urma dezbaterilor, Comisia juridică, de disciplină şi imunităţi a hotărât, cu majoritate de voturi (2 voturi împotrivă), avizarea favorabilă a proiectului de lege, cu recomandarea ca amendamentele Asociaţiei Naţionale a Cadrelor Militare în Rezervă şi Retragere, Filiala judeţului Vrancea să fie transmise Comisiei pentru muncă şi protecţie socială a Camerei Deputaţilor, comisie sesizată în fond cu această iniţiativă legislativă.
În raport de obiectul şi conţinutul reglementării, iniţiativa legislativă face parte din categoria legilor organice, în conformitate cu art.73 alin.(3) lit. p), fiind incidente prevederile art.76 alin.(1) din Constituţia României, republicată.
PREŞEDINTE, SECRETAR,
Daniel Buda Gabriel Andronache
Consilier parlamentar,
Rodica Penescu
VESTE BUNĂ

În data de 12.04.2011 în cauza care face obiectul Dosarului nr. 6500/108/2010, Curtea de Apel Timișoara a statuat definitiv și irevocabil, anularea deciziei de recalculare a pensiei emise în temeiul Legii nr.119/2010 și Legii nr. 263/2010, fiind astfel prima hotărâre judecătorească din țară, definitivă și irevocabilă, care dă câștig de cauză reclamantului.
Obiectul cauzei este similar cu acțiunile membrilor SCMD.
Avocatul care l-a reprezentat pe reclamant în instanță este d-l av. Balaș Petrică, acesta fiind totodată și avocatul care reprezintă interesele membrilor SCMD Arad în procesele de anulare a deciziilor de recalculare a pensiilor militare.




DEPARTAMENTUL JURIDIC - 14.04.2011

COMUNICATUL nr.15 din 14.04.2011

Din motivările instanțelor de judecată din jud. Teleorman și Mehedinți, se desprind următoarele concluzii, care au condus la decizii favorabile membrilor sindicatului:
1. Nulitatea deciziilor de recalculare, deoarece deciziile au fost emise pe perioada când H.G. nr.735/2010 era suspendată prin Decizia nr.338/28.09.2010 a instanței de la Cluj și apoi anulată prin Decizia nr.38/2011 a ICCJ, astfel că H.G. nr.735/2010 fiind suspendată, nu si-a mai produs efectele juridice în perioada 28.09.2010 - 31.01.2011. La data de 31.01.2011 a fost abrogată prin OUG nr.1/2011.
Faptul că ,,laboratorul portocaliu” a interpretat efectul Deciziei nr.338/2010 ca nefiind ,,erga omnes” este acum în favoarea noastră. Ne dorim să aibă cât mai mulți ,,specialiști”, care să interpreteze ,,corect” deciziile instanțelor.
2. Cuantumul pensiilor recalculate nu trebuia diminuat prin utilizarea salariului mediu brut pe economie. Instanța a reținut că aplicarea acestei modalități a pornit de la un raționament nelegal, întrucât autoritatea statului nu poate încălca un drept fundamental, dreptul la pensie, listat în categoria dreptului de proprietate de practica Curții Europene de la Strasbourg, pe motivul că nu-și găsește arhivele.
Începând cu data de 31.01.2011 prin adoptarea OUG. nr.1/2011, obligația pensionarilor de a procura și prezenta documente doveditoare cu veniturile brute/nete, a fost anulată și transferată în sarcina instituțiilor militare.
Pe cale de consecință, activitatea de recalculare a pensiilor s-a dovedit a fi neconformă cu legislația în domeniu.
3. Alte concluzii desprinse de av. Gâlcă din pledoaria la bară, au fost transmise președinților de filiale pentru a fi aduse la cunoștința avocaților desemnați.

DEPARTAMENTUL JURIDIC - 14.04.2011

joi, 7 aprilie 2011

AMENDAMENTE

la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor acordare beneficiarilor din sistemul de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională

Nr.
Crt.
Articolul din Ordonanţa de Urgenţă
Amendamentul propus
Motivaţie
1
2
3
4
 (1) În cazul pensiilor prevăzute la alin. (1), pentru care, până cel târziu la data de 31 octombrie 2011, nu pot fi identificate veniturile realizate lunar pentru anumite perioade, la stabilirea punctajului mediu anual se utilizează cuantumul soldei de grad şi al soldei de funcţie minime corespunzătoare gradului militar deţinut, conform anexei 1, dar nu mai puţin decât salariul mediu brut/net pe economie, iar pentru perioada anterioară anului 1952 se utilizează salariul mediu pe economie.

 (1) În cazul pensiilor prevăzute la alin. (1), pentru care, până cel târziu la data de 31 octombrie 2011, nu pot fi identificate veniturile realizate lunar pentru anumite perioade, la stabilirea punctajului mediu anual se utilizează cuantumul soldei de grad şi al soldei funcţiei îndeplinite în perioada respectivă.

Se elimină caracterul abuziv al prevederii actuale care vizează diminuarea pensiei din motive care nu ţin de vinovăţia pensionarului pentru dispariţia datelor referitoare la veniturile realizate de acesta, iar informaţiile referitoare la grad şi funcţie se găsesc în memoriul personal al fiecărui cadru militar.
Art.4. Pensiile recalculate pe baza documentelor care atestă veniturile lunare individuale realizate pentru întreaga perioadă care constituie stagiu de cotizare rămân în plată în cuantumurile rezultate în urma recalculării.
Art.4(1)Pensiile recalculate pe baza documentelor care atestă veniturile lunare individuale realizate pentru întreaga perioadă care constituie stagiu de cotizare rămân în plată în cuantumurile rezultate în urma recalculării.
(2) În cazul în care în urma recalculării rezultă un cuantum mai mic pensia rămâne cea avută în plată înaintea recalculării.
Respectarea principiului neretroactivităţii legii, prevăzut de art. 15, alin. 2 din Constituţia României care precizează că” „Legea dispune numai pentru viitor, cu excepţia legii penale sau contravenţionale mai favorabile” şi de art. 20 alin. 2 din Constituţia României care stabileşte că: „Dacă există neconcordanţe între pactele şi tratatele privitoare la drepturile fundamentale ale omului, la care România este parte şi legile interne, au prioritate reglementările internaţionale, cu excepţia cazurilor în care Constituţia sau legile interne conţin dispoziţii mai favorabile”. Potrivit Directivei 86/37/EEC amendată prin Directiva nr. 96/97/EEC, militarii fac parte din pilonul 2 al pensiilor ocupaţionale, calcularea pensiei făcându-se prin raportare la ultimul salariu din perioada activă.
Se beneficiază de măsura favorabilă potrivit prevederilor constituţionale enunţate la punctul anterior.
Art.5. Pensiile recalculate pe baza documentelor care atestă veniturile realizate şi a salariului mediu brut pe economie sau exclusiv pe seama salariului mediu brut pe economie pentru perioadele care constituie stagiu de cotizare şi ale căror cuantumuri sunt mai mari decât cele aflate în plată în luna decembrie 2010 se menţin în plată în cuantumurile rezultate în urma recalculării până la data emiterii deciziei de revizuire
Art.5. Se elimină

Este redudant, întrucât problematica este rezolvata prin art.4
Art.6. (1) Pensiile recalculate pe baza documentelor care atestă veniturile realizate şi a salariului mediu brut pe economie pentru perioadele care constituie stagiu de cotizare şi ale căror cuantumuri sunt mai mici decât cele aflate în luna decembrie 2010 se menţin în plată în cuantumurile avute în luna decembrie 2010 începând cu luna ianuarie 2011 până la data emiterii deciziei de revizuire.
(2) Diferenţele aferente lunii ianuarie 2011 se achită Până la sfârşitul  lunii februarie 2011.
Art.6.  Se elimină
Pentru a se pune de acord cu prevederile art.4











Art.7 (1) În cazul pensiilor prevăzute de art.5 şi 6, nu mai târziu de data de 31 martie 2012 se va efectua regularizarea acestora prin stabilirea sumelor de plată sau de recuperat, după caz, în funcţie de cuantumurile rezultate după luarea în considerare a tuturor documentelor care atestă veniturile realizare pe întreaga durată a stagiului de cotizare sau după aplicarea grilei prevăzute în anexa nr.1.
(2) Sumele de plată se vor achita până cel mai târziu la data de 31 decembrie 2012, iar sumele de recuperat se reţin din drepturile de pensie, în condiţiile legii.
Art.7. Se elimină
Pentru a se pune de acord cu prevederile art.4                                                             




DEPUTAT
NICULAE MIRCOVICI