joi, 28 aprilie 2011

Dragi colegi,




Este de presupus ca multi dintre noi vor primi decizii de pensii marite, ca urmare a procesului de revizuire a pensiilor. Printre acestia ma numar si eu si am si primit noua decizie de pensie revizuita (cazul meu fiind unul deosebit de-al multora, nebenificiind pana acum de nici un spor in calculul pensiei, din cauza unui complot grosolan a 4 amirali fara scrupule, "personalitati" sterse de altfel, printre care si amiralul Garinus, personajul malefic al scriitorului Costinel Petrache).



Pe de alta parte, daca in Parlament se vor aproba noile propuneri, este de asteptat ca si cei care erau in pericol sa li se micsoreze pensia, sa nu piarda nimic.



In concluzie, prin noua Lege unitara a pensiilor (L263/2010) este posibil ca nici un pensionar militar sa nu piarda nimic, ba chiar unii chiar castiga. Ca urmare, creste pericolul culcarii pe-o ureche si poate scadea combativitatea noastra. De aceea, incerc sa va reamintesc ca acest castig este doar temporar si ca problema care trebuie insa sa ne ramana in atentie este ca, indiferent de cuantumul pensiei recalculate, nu trebuie sa renuntam la statutul de pensie militara si la proprietatea asupra gradului militar. Eu chiar acum pregatesc in acest sens o contestatie a Deciziei de pensie revizuite. Daca aceste drepturi nu le recastigam, vom simti aceasta atunci cand vom vedea acele cresteri marite de salariu la cadrele militare active (parca din 2012, asa cum se aude). Dupa parerea mea, acesta trebuie sa fie obiectivul nostru principal in urmatoarea perioada. Orice alt obiectiv sau interes este acoperit de obiectivul principal enuntat.



Vreau sa spun ca n-ar trebui sa ne mai disipam energiile in tot felul de procese, ci intr-unul si bun, bazat pe principiul neretroactivitatii legilor si al neincalcarii dreptului de proprietate. Spre exemplu, eu (si altii ca mine) nu voi fi niciodata de acord cu anularea Legii unitare a pensiilor si declararea ei ca neconstitutionala (asa cum se mai aude pe ici pe colo), pentru ca altfel ar insemna anularea noii mele pensii marite. Si ca mine sunt destul de multi. Pe cand o actiune judecatoreasca care are loc pe baza principiului neretroactivitatii legilor ar presupune ca ambele legi sunt constitutionale, ca este dreptul Statului sa modifice anumite legi, doar ca un drept castigat nu mai poate fi luat inapoi. Ca urmare, trebuie sa solicitam modificarea Legii unitare de pensii in sensul introducerii unui capitol separat menit sa reintroduca statutul de pensionar militar, cu pensie ocupationala si cu drept de proprietate asupra gradului militar. Cu rabdare, inteligenta si clarviziune putem gasi calea spre satisfacerea intereselor ambelor tabere care se prefigureaza: cei carora li s-a pastrat nivelul pensiilor si cei carora le-au crescut pensiile.



Eu, pana acum, desi nu am avut aceleasi interese cu foarte multi dintre colegi, n-am pregetat sa iau atitudine impotriva tuturor celor care au atentat la drepturile si la onoarea noastra, a tuturor. Aceasta a fost posibil pentru ca eu am tinut mai mult la principii decat la interesul meu marunt. Ca urmare, acum ma astept ca si ceilalti sa procedeze cel putin la fel. Asa ar fi echitabil. Eu apreciez oamenii dupa principiile pe care le au si numai daca le aplica. Dezaprob pe toti cei care promoveaza interese personale inaintea principiilor sanatoase de grup.



Acest mesaj este mai mult directionat catre conducerea centrala a SCMD, precum si catre conducerile filialelor. Dumneavoastra aveti posibilitatea sa sintetizati si sa cristalizati mult mai bine propunerile si ideile noastre, astfel incat sa rezulte un plan de bataie coerent din aplicarea caruia toata lumea sa castige. Astept cu bucurie sa iau cunostinta despre un asemenea plan.



Cu multa consideratie,



Comandor (rz)



Prof. Univ. Tanase Susanu, Ph.D.